loader image

سوالات متداول

ثبت‌نام و شرکت در مسابقه به صورت رایگان می‌باشد. اما برای اینکه آمار دقیقی بدست‌آوریم از تعداد افرادی که تمایل دارند در افتتاحیه مسابقه شرکت‌کنند، شرکت در افتتاحیه و سمینار‌ها مستلزم پرداخت مبلغ کمی خواهد بود. در نظر داشته باشید که تمام کارگاه‌ها با هزینه جداگانه (مشخص شده در صفحه لیست کارگاه‌ها) خواهند بود.

تمامی کارگاه‌ها و افتتاحیه و اختتامیه به صورت حضوری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار میشه و همزمان لایو آن نیز مجازا در دسترس افرادی که در آن ثبت‌نام کرده‌اند قرار خواهد گرفت. اما در طول مسابقه در مهلت تیم‌مچینگ، ‌ایده پردازی و ساخت بازی نیازی به حضور نخواهید داشت و می‌توانید کاملاً ریموت با هم‌تیمی‌هایتان توسعه بازی رو پیش ببرید. 

هدف مسابقه، ساخت بازی‌های باکیفیت در ژانر هایپر‌کژوال می‌باشد. هر فردی با هر میزان تجربه‌ای می‌تواند در مسابقه شرکت کند. به طبع افراد باتجربه‌تر برای قرارگیری در لیست ۲۰ تیم برتر رقابت خواهند کرد و افراد کم تجربه با عبور از این مسیر حرفه‌ای بازی‌سازی تجربه کسب خواهند کرد.

محدودیتی برای ابزار بازی‌سازی نداریم ولی پیشنهاد می‌کنیم با موتور بازی‌سازی یونیتی بازی خود را بسازید.

معیار‌های داوری و قوانین مسابقه را به صورت مفصل در افتتاحیه توضیح خواهیم داد. ولی مواردی مانند عدم مشاهده باگ‌های فنی، رعایت موضوع مسابقه، میزان سادگی و تکرارپذیری کانسپت بازی، آرتیستیک بودن و طراحی رابط و تجربه کاربری مناسب تاثیر مستقیم در ارزیابی بازی‌ها خواهد گذاشت و مواردی مانند تجاری‌سازی، موزیک و … تاثیر مثبتی بر ارزیابی تیم‌ها خواهد گذاشت.

خیر.

شرکت در مسابقه هم به صورت تیمی و هم فردی میسر می‌باشد. تیم‌ها حداکثر ۵ عضو می‌توانند داشته باشند. برنامه تیم‌مچینگ، برای مچ کردن تیم‌های ناقص و افراد جویای تیم خواهیم داشت. (پیشنهاد می‌شود که به صورت تیمی در مسابقه شرکت کنید. )

بازی نهایی باید یک بازی موبایلی ساده در ژانر کژوال یا هایپر‌کژوال باشد. مطابق موضوع گفته شده در جلسه افتتاحیه ساخته شود و البته نسخه ورتیکال اسلایس (بخش-گیم‌پلی کوچک ولی کاملی از بازی نهایی) آن به عنوان خروجی مورد انتظار باید آپلود گردد.  

سه تیم برتر مسابقه در مجموع ۱۰۰ میلیون تومان جایزه نقدی از آن خود خواهند کرد. البته جایزه اصلی مسابقه، امکان شرکت در دوره منتورشیپ و انتشار بازی شریف‌گیم برای ۲۰ تیم برتر مسابقه می‌باشد. در این دوره تیم‌ها با حمایت کامل شریف‌گیم نسخه نهایی بازی‌خود را می‌سازند و پس از آن یک ناشر خارجی یا داخلی بازی‌را منتشر می‌کند و از این طریق تیم‌ها از بازی‌شان کسب درآمد خواهند کرد.

X